Tratamentul Tumorilor
Maxilo-Faciale

Tratamentul tumorilor maxilo-faciale

Asemenea chisturilor care se găsesc cel mai frecvent în alte regiuni ale corpului uman (chist ovarian, renal, mamar, hidatic), acestea se pot întâlni și în sfera maxilo-facială.

Ele pot afecta părțile moi (pielea, mușchii), oasele( maxilarul, mandibula), dar se pot găsi și la nivel cervical (gât) și oral (gură).

Chisturile maxilo-faciale sunt tumori benigne care odată ce sunt înlăturate chirurgical, de regulă nu mai recidivează. Acestea cresc într-un mod lent și în majoritatea cazurilor nu prezintă semne care să alarmeze pacientul. Însă, dacă sunt lăsate să ajungă în stadii avansate pot complica intervenția chirurgicală prin mărimea defectului rezultat (țesutul rămas după înlăturarea lor). Astfel, este necesar să se recurgă la tehnici avansate de reconstrucție pentru a reface contururile naturale.

Tratamentul tumorilor maxilo-faciale

Pe de altă parte, o tumoră malignă are o creștere accelerată, iar consistența acesteia se poate modifica. Fie devine una foarte dură, fie una foarte moale. Apariția durerii este un semn important când vine vorba de o tumoră malignă. De regulă, durerea este intensă și cedează greu la analgezicele locale.

Un alt semn este apariția paraliziei pe teritoriul nervilor motori. Prezența unui ganglion suspect poate reprezenta un element de suspiciune.

De asemenea, tulburările funcționale (afectarea masticației, a deglutiției, a vorbirii) sunt mult mai severe, în cazul tumorilor maligne.

Avem o experiență semnificativă în tratarea tumorilor maxilare, inclusiv în reconstrucțiile complexe. Gestionăm în mod complet tratamentul pacienților cu tumori și chisturi ale maxilarului, efectuând îndepărtarea și reconstrucția chirurgicală a acestora. De asemenea, cu tehnici chirurgicale avansate și cu o experiență vastă, tratăm cele mai complicate cazuri și oferim planuri de tratament personalizate.