Tratamentul Patologiei
Glandelor Salivare

Tratamentul patologiei glandelor salivare

Glandele salivare posedă secreție exocrină, conținutul fiind introdus în cavități. La nivel oral, există mai multe tipuri de glande salivare, cele mai reprezentative fiind: glanda submandibulară, glanda parotidă și sublinguală. Toate acestea produc cantitatea de salivă care se regăsește la nivelul cavității orale.

Cauzele care determină apariția patologiilor glandelor salivare sunt numeroase. Dar principalii factori care influențează apariția acestora îl reprezintă calculii salivari care pot bloca saliva. Aceasta se întoarce la nivelul glandelor unde produce durere, disconfort, inflamații, infecții chiar și chisturi și tumori.

Pacienții care se confruntă cu afecțiuni ale glandelor salivare prezintă deformări faciale, uscăciunea gurii, gust neplăcut cauzat de scurgerea de puroi. În plus, prezintă dureri intense, îndeosebi în momentul masticației. Totodată, apare febra, apetitul diminuat, durerea de cap și o stare generală alterată.

Intervenția chirurgicală se efectuează în baza unui examen medical complex, cu aparatură performantă și ustensile moderne ce pot îndepărta blocajele de la nivelul glandei afectate.

Această procedură este indicată atât în cazul tumorilor benigne, cât și în cazul celor maligne (intervenția chirurgicală poate fi asociată cu radioterapie și/sau chimioterapie).