Tratamentul Chirurgical al
Patologiei Sinusale Maxilare

Tratamentul chirurgical al patologiei sinusului maxilar

Sinusul maxilar este o cavitate localizată în corpul osului maxilar, fiind situat în lateral de fosele nazale deasupra rădăcinilor premolarilor și molarilor superiori.

Sinusul maxilar are multiple funcții în organism și printre cele mai importante ar fi:

• Participă la procesul de respirație, curățând, umidificând și încălzind aerul inspirat din exterior;
  • Contribuie la echilibrarea presiunii create în cavitatea nazală;
  • Participă la apărarea imună a căilor aeriene superioare;
  • Contribuie la dezvoltarea întregului sistem facial;
  • Asigură protecție împotriva traumatismelor ce pot să apară la nivelul etajului mijlociu al feței.

Tratamentul chirurgical al patologiei sinusului maxilar

Tumefierea, aplatizarea, amorțirea facială dedesubtul orbitei, masticație alterată și slăbirea vederii pot fi semne și simptome ale nefuncționării optime a sinusului maxilar. Dar cea mai comună afecțiune este sinuzita.

Aceasta se manifestă prin simptome precum: migrene în zona afectată, excreții nazale sau faringeale urât mirositoare și slăbiciune general în corp.

Sinuzita maxilară se prezintă drept o afecțiune destul de familiară pentru sinusul maxilar. Mai ales datorită relației anatomice strânse dintre sinusul frontal, cel etmoidal și dinții maxilari. Aceasta este de două tipuri: acută și cronică.

De regulă, sinuzita acută se tratează medicamentos, iar cea cronică printr-o intervenție chirurgicală. În cadrul intervenției chirurgicale, se îndepărtează mucoasa infectată cu toxine de la celulele scuamoase. Astfel, zona afectată este lăsată să se vindece, prevenind recidivarea sinuzitei sau alte complicații.

Intervenția chirurgicală se realizează, de obicei, endoscopic și drenează mucusul direct din sinusuri. Operația se face și pentru a elimina unele obstrucții nazale care pot cauza sinuzita, cum ar fi: polipii, deviațiile de sept sau hipertofia cornetelor nazale. Intervenția se efectuează „la micron” și cu grijă maximă pentru relațiile și procesele interdependente ale zonei vizate pentru operare, iar riscurile sunt minimale.