Articulația

Ce este

Articulația
Temporo-mandibulară?

Articulația temporo-mandibulară sau ATM, reprezintă conexiunea dintre mandibulă și osul și osul temporal care este situat în zona laterală a cutiei craniene. Astfel, aceasta este responsabilă de realizarea mișcărilor de deschidere și închidere ale gurii, precum și cele de lateralitate.

Articulația temporo-mandibulară este adesea sediul unor dureri ce împiedică realizarea completă a mișcărilor funcționale.

Reconstrucții osoase

Motivele pentru care articulatia temporo-mandibulara are adesea de suferit sunt variate și de cele mai multe ori durerea apare ca un cumul al factorilor declanşatori.

> Parafuncții: bruxismul sau glisarea orizontală a dinților duce la pierderea reliefului incizal și oculzal și aceste modificări se transmit la discul articular a cărui activitate va fi afectată.

> Contracţia continuă a mușchilor ridicători, care poate fi reflexă sau cauzată de anumiți factori precum frigul, reprezintă cauze de patologii articulare.

> Traumatisme: accidentele prin lovituri directe și indirecte duc la deplasarea osoasă sau chiar la fractură, cu consecințe grave asupra transmiterii mișcărilor mandibulare.

> Afecțiuni generale și dentare: artrita, obturații, coronare incorect adaptate, modificări de poziție dentară survenite unor extracții ce perturbă relațiile normale ocluzale, cu interesare articulară.

Tratamentul acestor afecțiuni poate fi, după caz, fie medicamentos pentru a îmbunătăți mobilitatea articulațiilor, fie prin tratament chirurgical (diverse traumatisme, fracturi, perforări ale discului).

Ce oferim?

Soluții de tratament

Există mai multe tipuri de tratamente ale afecțiunilor articulației temporo-mandibulare însă, cele mai utilizate sunt:

ARTROCENTEZA ARTICULAȚIEI TEMPORO-MANDIBULARE

Artrocenteza este o metodă de tratament a dislocației de disc articular. Aceasta se produce când discul se plasează anterior față de condilul mandibular, împiedicând mișcarea de deschidere a gurii. Artrocenteza este puncționarea unei articulații în scopuri diagnostice sau terapeutice. Este o metodă minim invazivă prin care se injectează în spațiul articular soluții sterile cu scopul îndepărtării adeziunilor, mediatorilor inflamației dar și soluții care lubrifiază articulația și stimulează regenerarea cartilajului cu restabilirea funcției normale.

INJECTĂRI INTRA-ARTICULARE DE ACID HIALURONIC SAU PRP

Afecțiunile articulației temporo-mandibulare sau bruxismul (scrâșnitul dinților), se pot trata cu ajutorul toxinei botulinice care va relaxa mușchii.

INJECTĂRI INTRAMUSCULARE CU BOTOX

Durerea cauzată de afecțiunile articulației temporo-mandibulare este aproape constantă și interferează cu activitatea de zi cu zi, cum ar fi mâncatul, vorbitul și zâmbetul. Însă, injectările intramusculare cu botox este un tratament nou și oferă o ușurare imediată alte afecțiunilor articulației temporo-mandibulare. Acestea au rolul de a reface expresiile faciale normale și de ameliorare a durerii.

TRATAMENTUL DISLOCĂRILOR DE DISC ARTICULAR (ACUTE ȘI CRONICE)

Discul articular stabilizează condilul în cadrul articulației temporo-mandibulare. Dislocarea acestuia este o afecțiune comună care poate fi acută sau cronică. Este caracterizată prin incapacitatea de a închide gura cu sau fără durere. Pentru aceasta sunt utilizate diferite modalități de tratament, de la tehnici conservatoare, până la intervenții chirurgicale. Dislocările acute pot fi reduse manual printr-o abordare conservatoare, iar cele cronice prin intervenții chirurgicale.

TRATAMENTUL DISLOCĂRILOR DE DISC ARTICULAR (ACUTE ȘI CRONICE)

DE CE SĂ APELEZI LA NOI

Avantaje

• Crește mobilitatea dinților și scade durerea;
  • Înlătură durerile de cap, gât, ochi sau starea de greață;
  • Îndepărtează dificultățile de mestecare, înghițire sau vorbire.